Zpátky do formy

Cvičení po porodu. S tímto tématem je také spjato mnoho otázek. Kdy začít? Jak začít? Doporučuje se cvičit v šestinedělí?

Pojďme se na to podívat pěkně od začátku.

 

Sportem ku zdraví

Obecně je známo, že pohyb je lidskému tělu jen a jen pozitivním přínosem. Pohyb patří mezi základní prvek při zdravém životním stylu. Není tedy potřeba, pokud vám to váš zdravotní stav dovoluje, pohyb odkládat ,,na potom“.

To však neplatí v případě císařského řezu, po kterém se tělo zotavuje podstatně delší dobu než po přirozeném porodu (ve většině případů).

 

Cvičení v šestinedělí

V období šestinedělí se ve většině případů doporučuje s pohybem vyčkat, tedy konkrétněji u cviků, které příliš zatěžují přímý břišní sval.

Pokud se ale cítíte v kondici již v době šestinedělí, není nic jednoduššího než se poradit s lékařem, a po poradě s ním, zvolit formu jednoduchého cvičení.

 

Jaké cvičení (pohyb) zvolit pro začátek?

  1. Chůze: nejjednodušší a nejpřirozenější ,,start“
  2. Jóga: komplexní cvičení, které dopomáhá po porodu k navrácení břišních partií do původního stavu, také zpevňuje pánevní dno, a v neposlední řadě také formuje komplexně celé tělo
  3. Cvičení na balonu: pokud si nevíte rady hledejte na webu videa s těmito cviky nebo vyhledejte ve vašem okolí fitness studia, která cvičí pod vedením zkušeného lektora
  4. Dýchání břichem: jednoduché, ale velmi účinné, a navíc můžete tento cvik cvičit všude a vždy, postup: posaďte se – narovnejte záda a pří výdechu zatahujte bříško, tím tak posílíte břišní svaly

 

K čemu je dobré cvičení po porodu?

  • pozitivní vliv na psychiku
  • posílení pánevního dna
  • zlepšení fyzické kondice
  • tvarování bříška
  • posílení imunity
  • pocit dobré nálady
Tento web používá soubory cookie. Procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním a v případě poskytnutí dalších osobních údajů s jejich ochranou a zpracováním.