Co by měl obsahovat jídelníček maminky v šestinedělí

Šestinedělí, jak už název napovídá je období šesti týdnů po porodu. V tomto období se tělo ženy vrací do stavu, ve kterém bylo před otěhotněním. Pozvolna se tělo vypořádává s poraněním, která vznikla během porodu a celý organismu se dostává do ,,normálního“ stavu.

V tomto období je proto mnohonásobně více důležité dbát na zdravou a hlavně pravidelnou stravu.

Důležité látky, které by měla strava v šestinedělí obsahovat

Dbejte hlavně na vyváženou, lehkou a především pestrou stravu. Rozhodně nehladovět! Denní počet porcí je doporučován 5 až 6. V podstatě to znamená po každém kojení.

Které látky by neměly rozhodně chybět?

  • vitamíny: zdroj ovoce, zeleniny
  • bílkoviny: obsaženy v mléčných výrobcích, hovězí, telecí, kuřecí a rybí maso
  • železo – to hlavně!: velké množství železa najdete v listové zelenině, luštěninách (pozor – nadýmají), sušeném ovoci, mořských plodech, vnitřnostech, telecím a jehněčím mase
  • minerály

 

Pitný režim v šestinedělí

Pitný režim by se měl dodržovat nejen v šestinedělí. Je to zkrátka základ. V období šestinedělí a po celou dobu kojení by však měla maminka pít více, než dřív.

Doporučené množství vody (tekutin) se pohybuje mezi 2,5 až 3,5 l vody za den.

 

Vyhýbejte se však slazeným nápojům a velkému množství kávy. Nejlepší je pít čistou vodu.

Tento web používá soubory cookie. Procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním a v případě poskytnutí dalších osobních údajů s jejich ochranou a zpracováním.